Verkoop- en Leveringsvoorwaarden – Quality Menukaarten
-
Totstandkoming van de opdracht
Een opdracht is onherroepelijk en rechtsgeldig zodra deze tot stand komt door ondertekening van het orderformulier of via schriftelijke goedkeuring (per post of e-mail) door of namens de opdrachtgever. Vermindering van de oplage of annulering is niet mogelijk na opdrachtbevestiging. Volledige betaling blijft in alle gevallen verschuldigd. Bij opdrachten zonder persoonlijk contact met een vertegenwoordiger van Quality Menukaarten dient de opdrachtgever zich zorgvuldig te vergewissen van het model, de kleur en de uitvoering van de te bestellen producten. Correct en conform opdracht geleverde producten worden niet geruild en niet retour genomen, mits ze voldoen aan redelijke kwaliteitsnormen. -
Aanlevering van materiaal
De opdrachtgever is verplicht om tijdig de benodigde teksten, logo’s, clichés en ander materiaal aan te leveren. Tenzij anders overeengekomen, dienen deze binnen 8 dagen na het geven van de opdracht ter beschikking te worden gesteld. De opdrachtgever garandeert dat met het aangeleverde materiaal geen inbreuk wordt gemaakt op rechten van derden (zoals auteursrechten of industriële eigendomsrechten). De opdrachtgever vrijwaart Quality Menukaarten volledig tegen aanspraken van derden in dit verband. Quality Menukaarten is niet aansprakelijk voor vertraging in de levering als gevolg van laattijdige aanlevering. Indien het benodigde materiaal niet tijdig wordt aangeleverd, behoudt Quality Menukaarten zich het recht voor om de volledige order te factureren. Betaling dient in dat geval binnen 30 dagen na factuurdatum te geschieden. - Wijzigingen en bijkomende kosten
Kosten die voortvloeien uit substantiële wijzigingen van de oorspronkelijk overeengekomen uitvoering, evenals kosten voor nieuw te vervaardigen materiaal, duurdere uitvoeringen of andere bijzondere prestaties, zijn voor rekening van de opdrachtgever. -
Aansprakelijkheid bij fouten
In geval van druk- of zetfouten, of andere fouten buiten verantwoordelijkheid van de opdrachtgever, kan slechts gehele of gedeeltelijke kwijtschelding van betaling plaatsvinden na uitdrukkelijke toestemming van Quality Menukaarten. Schadevergoeding of verrekening is slechts mogelijk met schriftelijke toestemming van Quality Menukaarten. -
Betaling en eigendomsvoorbehoud
Voor online bestellingen geldt dat de volledige betaling dient te gebeuren vóór de start van de productie. Productie van de bestelling wordt pas opgestart na ontvangst van de betaling. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen. -
Overmacht
In geval van overmacht, waaronder stakingen, blokkades, vertragingen bij leveranciers of andere onvoorziene omstandigheden, vervalt de leveringsverplichting. Leveringsdata zijn steeds indicatief en niet bindend. -
Reclamatie
Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na ontvangst van de goederen schriftelijk aan Quality Menukaarten te worden gemeld. Na deze termijn vervalt het recht op reclamatie. -
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Voor geschillen voortvloeiend uit deze voorwaarden of de overeenkomst is uitsluitend de rechtbank te ‘s-Hertogenbosch bevoegd.